واكنش ها به خبر شهادت سردار قاسم سليماني

دلنوشته هايي در مورد شهادت سردار

واكنش ها به خبر شهادت سردار قاسم سليماني

۶۹ بازديد

مساجد و حسينيه‌ها با نصب پارچه‌هاي مشكي به سوگواري پرداختند، سردار سليماني پس از شهادت به درجه سپهبدي رسيد و سه روز عزاي عمومي در كشور اعلام شد، اخبار اوليه حاكي از شهادت داماد سردار قاسم سليماني بود كه بعدتر اين خبر تكذيب شد، بالاخره سفير ايران در بغداد جزيياتي از اين ترور اعلام كرد: حدود ساعت يك بامداد جمعه دو خودرو كه در حال انتقال سردار سليماني و ابومهدي المهندس از فرودگاه بغداد به سمت شهر بودند هدف حملات موشكي نيروهاي آمريكايي قرار گرفتند.

برخي رسانه‌هاي امريكايي اعلام كردند او از لبنان يا سوريه به بغداد سفركرده بود و پس از خروج از فرودگاه بغداد توسط پهپادهاي ارتش امريكا مورد هدف  قرار گرفت و بر اساس اعلام نيروي قدس سپاه در اين حمله جمعاً ۱۰ نفر به شهادت رسيدند پنج نفر از آنها ايراني و پنج نفر ديگر عراقي بودند.

واكنش‌ها نسبت به شهادت سردار قاسم سليماني چند دسته بود:
برخي ازجمله مقامات ايراني، امريكا را محكوم و تهديد به انتقام كردند.
برخي از مقامات كشورهاي خارجي و افراد مختلف تأسف و همدردي خود را نسبت به اين حادثه اعلام كردند.
كاربران فضاي مجازي به‌ويژه فرزندان شهدا ابراز ناراحتي كردند و با توجه به پيشينه سردار سليماني معتقد بودند فرزندان شهدا بار ديگر يتيم شده‌اند.
ترامپ هدف از ترور سردار سليماني را جلوگيري از جنگ خواند.منابع خبري بي‌طرف نيز جملگي بر حركت خطرناك ترامپ و ايجاد تنش در خاورميانه تأكيد كردند.برخي از كاربران امريكايي با هشتگ Dear_iran#  كه حاوي توييتهاي مختلف بود مطالبي را منتشر كردند مانند: ايران عزيز لطفاً به ايالت‌هاي آبي‌رنگ كاري نداشته باش، ما بي‌گناه هستيم. (به ترامپ رأي نداديم)

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.