بيوگرافي سردار قاسم سليماني

دلنوشته هايي در مورد شهادت سردار

بيوگرافي سردار قاسم سليماني

۹۱ بازديد

سردار قاسم سليماني ۲۰ اسفند سال ۱۳۳۵ در روستاي قنات ملك شهرستان رابر در استان كرمان و در ايل عشاير سليماني  متولد شد، وي از ۱۲ سالگي و پس از پايان تحصيلات ابتدايي به كرمان رفت و مشغول كارهايي چون بنايي شد و بعدتر به‌عنوان پيمانكار در سازمان آب منطقه‌اي مشغول به كار شد اما سرنوشت، او را به يكي از چهره‌هاي بزرگ تبديل كرد.

خانواده سردار سليماني از  پنج خواهر و برادر تشكيل‌شده بود،  بزرگ‌ترين فرزند اين خانواده خواهر شهيد سردار قاسم سليماني متولد ۱۳۳۳ است، سردار حاج قاسم فرزند وسط و سهراب سليماني هم برادر كوچك خانواده است، سهراب سليماني مديركل سابق زندان‌هاي استان تهران است.

سردار قاسم سليماني كه در ۱۸ سالگي به استخدام اداره آب كرمان درآمد درحوادث انقلاب اسلامي ايران باروحاني مشهدي به نام رضا كامياب آشنا شد و او را وارد جريانات انقلاب كرد. به نقل از سهراب سليماني، برادرش يكي از گردانندگان اصلي راهپيمايي‌ها و اعتصابات كرمان در زمان انقلاب بود.
سردار قاسم سليماني پس از پيروزي انقلاب، به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآمد، او در ابتداي جنگ فرماندهي دو گردان از نيروهاي كرماني را بر عهده داشت تا اينكه با پيشنهاد شفاهي سردار شهيد حسن باقري، تيپ جديدي از نيروهاي كرمان را تشكيل داد كه اندكي بعد در زمستان سال ۶۱ به لشكر ۴۱ ثارالله ارتقا يافت كه شامل نيروهايي از كرمان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان مي‌شد، او از ابتداي تشكيل اين لشكر تا رفتن به نيروي قدس در سال ۱۳۷۶ فرمانده اين لشكر بود و در بسياري از عمليات‌هاي سپاه در جنگ نقش كليدي داشت. پيش از آن نيز در دوره‌اي فرماندهي سپاه آذربايجان غربي را بر عهده داشت.
سردار سليماني در آذر ۱۳۶۰ در عمليات مشترك ارتش و سپاه به نام طريق‌ القدس در غرب سوسنگرد در استان خوزستان از ناحيه دست راست و شكم زخمي شد. سردار سليماني بعد از پايان جنگ، در منطقه شرق ايران وارد مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر شد. رهبر ايران وي را در سال ۱۳۷۶ هنگامي‌كه ۴۱ سال داشت، به‌عنوان فرمانده نيروي قدس سپاه اين كشور منصوب كرد. او در بهمن سال ۱۳۸۹ از سوي آيت‌الله خامنه‌اي، فرمانده كل قواي نظامي ايران درجه سرلشكري (بالاترين درجه نظامي در ايران) را دريافت كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.